Handelsvilkår

GENERELL INFORMASJON

NORSE KITCHEN
E-post: info@norsekitchen.no

PRISER

Ved forsinkelser, restordrer eller utsolgte varer, vil vi gjøre vårt ytterste for å informere deg så snart som mulig og hva vi kan gjøre med det – for eksempel gi deg pengene tilbake eller hjelpe deg med å finne en lignende vare et annet sted.

BETALING

NORSE KITCHEN aksepterer betaling med VISA, VISA Electron, Mastercard og Mobilepay. Betalingen vil først bli belastet kontoen din når varen sendes. Alle beløp er i NOK, norske kroner og inkl. mva.

LEVERANSE

NORSE KITCHEN bestreber seg på å sende bestillinger innen 24 timer etter bestilling. Vi sender til hele Norge. Frakt til pakkebutikker er gratis. Hjemlevering koster 69 NOK.

MERK: Hvis det ikke er plass på leveringsstedet, vil pakken din bli flyttet til nærmeste leveringssted, som du vil bli varslet om. Hvis det oppstår problemer, vennligst kontakt kundeservice.
Varer leveres hver ukedag. Varen din vil bli levert 1–3 virkedager etter bestilling. Leveringstiden kan bli forlenget i travle perioder.

KLAGERETT

I henhold til kjøpsloven er det 2 års reklamasjonsrett. Vår reklamasjonsrett gjelder material- og/eller produksjonsfeil. Du kan få produktet reparert, byttet, pengene tilbake eller prisen redusert, avhengig av den konkrete situasjonen.
Reklamasjonen gjelder ikke mangler eller skader forårsaket av feil håndtering av produktet/tjenesten. Du må reklamere innen «rimelig tid» etter at du har oppdaget mangelen/feilen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at feilen ble oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig.

Hvis reklamasjonen er berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fraktkostnader. Produktet må alltid returneres i forsvarlig emballasje. Husk også å få en kvittering for frakt slik at vi kan refundere dine fraktkostnader. Kontakt oss før du ønsker å returnere produktet, slik at det blir så enkelt som mulig.
Ved retur, reklamasjon og utøvelse av angreretten må produktet sendes til:

«NORSE KITCHEN» må merkes

Forsendelser med postoppkrav aksepteres ikke.

TILBAKEBETALING

Hvis det er en refusjon, vennligst kontakt oss slik at det avtalte beløpet kan overføres.

REFUSJON/RETUR/BYTTE UNDER SALG

Produkter og bestillinger kan ikke refunderes, returneres eller byttes i perioder med salg, spesialtilbud eller spesialrabatter.

ANGREBSRETT

Som forbruker har du 30 dagers angrerett når du handler hos oss. Angrefristen utløper 30 dager etter at du har mottatt varene.

Fristen betyr at du har 30 dager fra mottakelsen til å varsle oss om at du ønsker å angre kjøpet. Du kan også bruke standard angreskjema, som du finner nederst i vilkårene og betingelsene.

Du kan ikke angre kjøpet ved å nekte å motta varen uten å varsle oss samtidig.

Skulle du angre kjøpet, dersom en gratis gave følger med selve bestillingen, må hele bestillingen returneres.

RETUR

Når du har varslet oss om at du ønsker å angre kjøpet, har du 30 dager på deg til å returnere varen til oss.

Du må selv betale for retur av pakken, og du er ansvarlig dersom det oppstår skade under transport. Dette betyr at du bærer risikoen for varen fra leveringstidspunktet til vi har mottatt den tilbake.

Når du returnerer, er du ansvarlig for at varen er forsvarlig pakket. For å forenkle behandlingstiden er du velkommen til å legge ved en kopi av ordrebekreftelsen i pakken.

Hvis du ønsker å returnere varen til oss, kan vi bistå med en etikett, og vi vil da kreditere fraktkostnaden med din refusjon av kjøpesummen.
Ellers send til:

Du kan ikke angre ved å bare nekte å motta varen uten å gi oss tydelig beskjed om dette.

VARENS TILSTAND VED RETUR

Du er kun ansvarlig for eventuell verdiforringelse av varene forårsaket av annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon. Med andre ord, du kan prøve varene, og da skal de være i samme stand som da du mottok dem.

Hvis varene har usedvanlige tegn på slitasje eller skader utover det som er beskrevet ovenfor, anses de som brukte. Dette betyr at hvis du angrer kjøpet, vil du bare få en del av eller ingenting av kjøpesummen tilbake, avhengig av varens handelsverdi på mottakstidspunktet – for returen.

For å få hele kjøpesummen tilbake, må du prøve varene i 30 dager.

TILBAKEBETALING

Hvis du angrer kjøpet, vil du selvfølgelig få tilbake beløpet du har betalt til oss. Ved verdifall som du er ansvarlig for, vil dette bli trukket fra kjøpesummen. Ved utøvelse av angreretten vil alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (med unntak av merkostnader som følge av ditt valg av en annen leveringstype enn den billigste typen standardlevering som vi tilbyr), bli refundert uten unødig forsinkelse og senest 30 dager fra datoen vi har mottatt varsel om din beslutning om å utøve angreretten.

Tilbakebetaling vil skje med samme betalingsmåte som du brukte for den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet. Vi kan holde tilbake refusjonen inntil vi har mottatt varene tilbake, med mindre du har fremlagt dokumentasjon på at du har returnert dem før den tid.

KLAGEALTERNATIVER

En klage på et produkt eller en tjeneste kan sendes til Forbrukertilsynet.
Du kan klage til Klagesenteret via Klageportalen for Forbrukertilsynet.
Her er lenken: https://www.forbrukertilsynet.no/

For å kunne klage må produktet eller tjenesten du ønsker å klage på ha kostet minst 1110 NOK og maksimalt 100 000 NOK. Det er et gebyr for å få klagen behandlet.

Hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land, kan du sende inn klagen din på EU-kommisjonens nettbaserte klageplattform.

Plattformen finner du her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Hvis du sender inn en klage her, må du oppgi e-postadressen vår: info@norsekitchen.no

PERSONOPPLYSNINGER

Vi trenger følgende informasjon når du handler hos oss: Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.

Vi registrerer og videreformidler de personopplysningene som er nødvendige for å kunne levere varene til deg.

Personopplysningene registreres hos NORSE KITCHEN og lagres i fem år, hvoretter informasjonen slettes.

Vi samarbeider også med en rekke andre selskaper som lagrer og behandler data. Selskapene behandler kun informasjon på våre vegne og kan ikke bruke den til egne formål.

Vi samarbeider kun med databehandlere i EU eller i land som kan gi din informasjon tilstrekkelig beskyttelse.

Databehandleren hos NORSE KITCHEN.

Du har rett til å bli informert om hvilke opplysninger vi behandler om deg.

Hvis du mener at informasjonen er unøyaktig, har du rett til å få den rettet. I noen tilfeller er vi forpliktet til å slette dine personopplysninger hvis du ber om det. Dette kan for eksempel være hvis dataene dine ikke lenger er nødvendige i forhold til formålet vi skulle bruke dem til. Du kan også kontakte oss hvis du mener at dine personopplysninger behandles i strid med loven.